counter create hit

مطالب مرتبط:

شهادت یک مرزبان در مرز میرجاوه

سرباز حسن ارحمی از مرزبانان ناجا در مرز میرجاوه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«آری» حزب اصلاح طلب به پیشنهاد گفت و گوی ملی حزب اصولگرا/تابوی همه پرسی/قانونی شدن زمین خواری با مصوبه جدید/ تهدید به «سیلی عثمانی»

تشکیل کمیته ویژه حوادث بازداشتگاه ها،۳ تصمیم جدید برای مدیریت بازار ارز، تهدید به «سیلی عثمانی» توسط اردوغان، رجیستری با چاشنی تبعیض، بازار ارز، نیازمند مدیریت دولت، روایت سرلشکر فیروز آبادی از دهه ٦٠ علیه هاشمی و موسوی خوئینی ها و احمدی نژاد پشت در های دادگاه بقای ...

شکوری راد: جلوی رادیکالیزه شدن فضا را بگیریم

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: ما که می دانیم اگر گفتمان براندازی شکل بگیرد هزینه های بیشتری به بار می آورد، باید از تمام ظرفیت های نظام استفاده شود. باید جلوی رادیکالیزه شدن فضا را بگیریم. ...

شاطر خوش ذوق!

ذوق و خلاقیت یک شاطر در طرح نان بربری.

گرشاسبی: هیچ کدام از بازیکنان برای تمدید قراردادشان شرطی نگذاشته اند/ بی انصافی است که در قرارداد علیپور تجدیدنظر نشود

گرشاسبی: هیچ کدام از بازیکنان برای تمدید قراردادشان شرطی نگذاشته اند/ بی انصافی است که در قرارداد علیپور تجدیدنظر نشود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه تمرین امروز (جمعه) تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه همه چیز فراهم  است برای سفر به قطر. امیدواریم بازیکنان به مانند گذشته خودشان را خوب در زمین نشان بدهند و با نتیجه‌ای خوب ا ...

آغاز ماموریت شب عید تعزیرات از 15 اسفند/شریعتمداری: انبارها پُر است

آغاز ماموریت شب عید تعزیرات از 15 اسفند/شریعتمداری: انبارها پُر است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری گفت: تمام نیازهای کشورویژه ایام عید مردم دیده شده و با خرید از تولیدکنندگان و به نقاط مختلف کشور حمل و درزمان مشخصی که از سوی اتحادیه ها واصناف اعلام خواهد شد، توزیع می شود.وی با بیان اینکه فروشگاه‌های بهاره در ب ...

حیدر العبادی: داعش ساخته خارجی است

نخست وزیر عراق گروه تروریستی داعش را "ساخته خارجی" خواند که در سوریه رشد کرد و وارد عراق شد.

روان شناسی نابرابری

روان شناسی نابرابری

الیزابت کولبرت، نیویورکر — در سال ۲۰۱۶، بالاترین رقمی که ایالت کالیفرنیا به یکی از کارمندانش دستمزد داد نصیب جیم مورا سرمربی تیم فوتبال دانشگاه کالیفرنیا-لس آنجلس شد (گرچه او بعداً اخراج شد). در آن سال، مورا ۳.۵۸ میلیون دلار به جیب زد. رتبۀ دوم، با دستمزد ۲.۹۳ می ...

کونته: برای بازی مقابل بارسلونا گزینه های زیادی دارم

کونته: برای بازی مقابل بارسلونا گزینه های زیادی دارم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال چلسی شب گذشته (جمعه) با کسب پیروزی خانگی 4 بر صفر برابر هال‌سیتی در جام حذفی انگلیس به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و برای مصاف هفته جاری‌اش برابر بارسلونا در دور رفت مرحله یک هشتم نهای ...

افزایش کرایه ها تاکسی و اتوبوس هنوز در دستور کار قرار نگرفته است

افزایش کرایه ها تاکسی و اتوبوس هنوز در دستور کار قرار نگرفته است

محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص افزایش کرایه‌های حمل و نقل  در بخش اتوبوس و تاکسی در سال 97 اظهار کرد: هنوز لایحه‌ای به دست کمیسیون حمل‌و نقل شورای شهر تهران نرسیده است.وی تصریح کرد: در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شور ...

راننده های تاکسی امدادگر می شوند

راننده های تاکسی امدادگر می شوند

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، مهمترین موضوع در مسائل امدادی رسیدن به‌هنگام امدادگر سر صحنه حادثه است و تاکسی‌ها به علت پراکندگی خوبی که در سطح‌ شهرها دارند، برای این موضوع مناسب خواهند بود؛ بنابراین اگر یک‌درصدی از این تاکسی‌ها آموزش ببینند و در حوزه امدا ...

"بنزین یورو 4" در تهران توزیع می‌شود یا نمی‌شود!

"بنزین یورو 4" در تهران توزیع می‌شود یا نمی‌شود!

کیومرث کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره راهکارهای در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: بخش قابل توجهی از آلودگی هوا به منابع متحرک بازمی‌گردد و عدم تردد کامیون‌های فرسوده در سطح شهر ته ...

رضیان: وضعیت بازار ارز نگران کننده است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وضعیت بازار ارز نگران کننده است و مردم نگران وضعیت معیشتی خودشان هستند. پایین آمدن ارزش پول ملی فقر را در کشور افزایش می دهد. ...

رابطه جنسی وزیران با کارمندان شان ممنوع شد

رابطه جنسی وزیران با کارمندان شان ممنوع شد

به دنبال بحران اخلاقی ایجاد شده در کابینه استرالیا، نخست وزیر این کشور در اظهاراتی رابطه جنسی وزرای خود با اعضای دفتر و دیگر کارمندان زیردستشان را به طور اکید ممنوع کرد.به نقل از رویترز، ماجرا از آنجا آغاز شد که معاون نخست‌وزی ...

نینجا 250 cc جدید تهاجمی تر از همیشه است. وارد مدل 2018 موتور سیکلت نینجا

نینجا 250 سی سی جدید، خشن تر از همیشه، معرفی مدل 2018 موتورسیکلت نینجا

مدت کوتاهی پس از ارائه مدل جدید هوندا خودرو GS 250 به تحولات زیادی در ظاهر و ویژگی دیده می شود. کاوازاکی شکست و بدون فرصت نشستن سری جدید نینجا پاسخ به رقیب خود ایرینا کاپیتان. در حالی که به مدت طولانی در شبکه های اجتماعی برای طراحی نسل جدید از نینجا حدس و گمان و جاسوسی عکس از طرح های مختلف منتشر شده و مورد بحث قرار گرفت. اما هیچ یک از این گمانه زنی با حقیقت مطابقت. شرکت کاوازاکی به این شکل در دسترس است در نمایشگاه توکیو در سال 2017, ژاپن و غیره. از سری جدید نینجا 250R (ریس) نشان داد که بازدید کنندگان به این نمایشگاه خواهد بود. با توجه به کاوازاکی ، طراحی شده است که حجم 250 CC آزمون در همان زمان حجم 300 و 400 سی سی. در حال حاضر همچنان در یک بررسی مختصر از نسل جدید سری 2018 نهایی نینجا.   انجین تقویت شدهجای تعجب است که قطعا اجازه می دهد تا نفس خود را دور. مشخصات موتور و نیروی اصطکاک و یک نسل جدید از نینجا است. نینجا 250 سری جدید از یک انجین دو سیلندر فول انژکتور نسل جدید استفاده می‌کند. (جزئیات سیستم انژکتور جدید هنوز اعلام نشده ولی قرار است مجموعه سیستم با استاندارد یورو 4 تولید شود) مهندسین جادوگر کاوازاکی توانسته‌اند از انجین این موتور بیش از 39 اسب بخار قدرت بگیرند و بار دیگر به دنیا ثابت کنند چرا در زمره بهترین‌های موتورسیکلت‌سازی جهان جای دارند. از باب اهمیت این میزان قدرت انجین در نظر داشته باشید که نسل قبلی نینجا 32 اسب بخار نیرو داشت و هوندا سی بی آر 250 با موتورسیکلت جدیدش توانسته بود انجینی با قدرت 38.7 اسب بخار تولید کند و برای نینجا شاخ و شانه‌ای اساسی بکشد. (جهت مطالعه مقاله موتورسیکلت جدید هوندا CBR 250 به این لینک مراجعه کنید). قدرت انجین فعلی نینجا به حدی زیاد است که علیرغم حجم 250 سی‌سی‌اش، مشخصات خروجی‌اش با موتورسیکلت 300 سی‌سی یاماها R3 و موتورسیکلت 400 سی‌سی KTM تقریباً برابر است و یارای رقابت با آنها را دارد! حالا کاواساکی ثابت کرد به سادگی از رقابت باز نمی‌ماند و می‌تواند همچنان قدرتش را به رخ هوندا بکشد. انجین جدید دارای گیربکس شش سرعته بوده و حداکثر گشتاورش معادل 23.5 نیوتون متر است. نوآوری در طراحی ظاهری (زبان طراحی جدید نینجا)طراحی نینجای جدید تغییرات جدی به دنبال داشته و کارشناسان آن را به‌عنوان زبان طراحی جدید خانواده نینجا شناسایی کرده‌اند. پیش از هر چیز چراغ‌های دوقلوی جلو از فرم قبلی خود خارج شده و دو چراغ LED مدرن تا حدی خطی شکل با حاشیه فلاپ ضخیم اخمو، تهاجمی و خشن پیدا کرده‌اند. (فرم کله و چراغ‌ها به‌نوعی الگو گرفته از نینجا اچ 2 است.) دماغه موتورسیکلت شکل آئرودینامیک تری پیدا کرده و زاویه بیشتری دارد و به قول معروف نوک تیز شده که این امر در شکافت و دفع اثر منفی باد مؤثر است. تلق جلو نیز خیلی بزرگتر و بلندتر شده. در حقیقت به یک تلق مناسب ردلاین تبدیل شده درحالی‌که تلق‌های قبلی تناسب چندانی برای ردلاین نداشتند. البته بزرگ شدن تلق به‌هیچ‌وجه در زیبایی فرم موتورسیکلت اثر منفی نداشته و طراحان کاواساکی تناسب اجزا را به‌خوبی حفظ کرده‌اند. شاسی ارتفاع کوتاه‌تری پیدا کرده و فاصله آن از سطح زمین کمتر شده که این به اسپرت تر شدن موتورسیکلت منجر شده. در عین حال اسکلت شاسی تقویت شده و ضخامت استحکام بسیار بیشتری پیدا کرده که در مهار شوک‌های وارده مؤثر است. فرم زین‌های دو تکه، شکل بهتری پیدا کرده و راحتی بیشتر راکبین را به همراه خواهد داشت. کمک‌های تلسکوپی جلو و سوییم آرم عقب فقط اصلاحات جزئی نسبت به نسل قبلی داشته و روان‌تر شده‌اند که مسلماً به‌مانند نسل قبلی کیفیت سواری عالی به همراه دارند. باک 14 لیتری آن برآمدگی و انحنای بیشتری دارد که گویا برای سوپراسپرت کردن استایل ریس موتورسیکلت این کار انجام شده است. ورودی هوای فلاپ و خروجی‌های هوا نیز تغییرات قابل توجهی را داشته‌اند. خروجی هوای گرم فلاپ به وسیله یک خروجی خطی سه دهنه کوچکتر در عین حال با قطر بیشتر انجام می‌شود که هوا را با حجم بیشتری منتقل می‌کند. آینه‌ها فرم چند ضلعی مدرن‌تر و آئرودینامیک تری پیدا کرده‌اند و چراغ عقب نیز با یک مدل جدید فول LED یکپارچه تعویض شده. البته در این بین برخی از مشخصه‌ها ازجمله رکاب و راهنماها تغییراتی را نسبت به نسل قبلی به همراه نداشته‌اند. نکته دیگر اینکه فرمان آن از نوع دوتکه جدید است که زاویه بیشتر و حرفه‌ای‌تری دارد و در میانه آن فضای خالی تعبیه شده که برای کاهش وزن، افزایش استحکام و هدایت‌پذیری بهتر، ابتکار بجایی است. رینگ‌های نینجای جدید نیز از نوع کندویی شکل سابق به یک نوع جدید بسیار خاص 5 پره‌ای تغییر پیدا کرده‌اند. پره‌های رینگ‌ها جدید بسیار باریک و خاص طراحی شده‌اند که حقیقتاً به زیبایی بیشتر آن افزوده است. (احتمالاً برای رینگ‌ها از آلیاژ بسیار مستحکمی بهره گرفته شده باشد) ایمنی، آپشن و تغییرات دیگرصفحه کیلومتر نینجا نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. نسل قبلی صفحه نمایشگر کاملاً دیجیتال داشت ولی نسل جدید دوباره به ترکیب مبتکرانه‌ای از دیجیتال و آنالوگ رو آورده. صفحه کیلومتر جدید خیلی زیباست و طراحی بی‌سابقه‌ای دارد. این صفحه کیلومتر کلیه اطلاعات و ارورهای سیستم انژکتور را روی صفحات دیجیتالی به‌صورت هوشمند نمایش می‌دهد ولی دور موتور را به‌صورت آنالوگ (البته با سنسور دیجیتال) نمایش می‌دهد که این مهم در جهت ریس و اسپرت بودن این موتورسیکلت انتخاب بسیار بجایی است و معمولاً برای راکب‌های حرفه‌ای آنالوگ بودن عقربه گاز جذاب‌تر است. در خصوص ایمنی این موتورسیکلت همچنان برای محور جلو از یک دیسک با دو پمپ ترمز ABS و یک دیسک با یک پمپ ABS برای محور عقب بهره می‌برد. کیفیت و قدرت سیستم ترمز آن با توجه به تجربه نسل‌های قبلی کاملاً قابل‌اطمینان هستند. اما سیستم خنک‌کننده نینجا نیز تغییراتی را به همراه داشته و شبکه رادیات آب خنک آن به شکل یک فرم مثلثی کندویی شکل در آمده که در نوع جالب توجه است. (جنس آلیاژ آن هم متفاوت از رادیات های معمولی است) اگزوز نیز دارای یک طرح خروجی جدید با سپر محافظ تغییر یافته است که به نظر می‌رسد اصلاحات جزئی نسبت به نسل قبل دارد. (در مورد صدای آن فعلاً نمی‌توان نظری داد) سیستم کلاچ لغزنده نیز به‌عنوان یکی از آپشن های جدید نینجا 250 عنوان شده است. سخن آخرکمپانی کاواساکی، نینجا 250CC جدیدش را به‌تازگی معرفی کرده و قرار است تولید انبوه آن طی سال 2018 (سال جاری) آغاز شود. احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود آن به کشور عزیزمان ایران نیز خواهیم بود که جایگزین نسل فعلی‌اش خواهد شد. البته در مورد قیمت آن نمی‌توان فعلاً نظری داد چون قیمتی از سوی کمپانی اعلام نشده. (به غیر از تصاویر نمایشگاه توکیو، هنوز تصاویر جدید باکیفیت‌تر یا جزئیات فنی بیشتری هم از آن از طرف کمپانی سازنده منتشر نشده است.) اما نینجای جدید به وضوح از تصاویر محدودش مشخص است که ارتقا کیفیت رنگ، آلیاژ، فایبرگلاس و فیبر کربن بکار رفته در آن افزایش چشمگیری داشته و کیفیت ساخت و قطعات مرغوب‌تری پیدا کرده. همین موضوع در کنار افزایش مشخصات فنی، مسئله افزایش قیمت آن را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. وزن نینجای جدید 167 کیلوگرم است که به خاطر استفاده از آلیاژهای جدید 5 کیلوگرم نسبت به نسل قبلی سبک‌تر شده. همین موضع انتظار شتاب بیشتر و سرعت تاپ اسپید بیشتر برای آن را قطعی خواهد کرد. درهرصورت کاواساکی بار دیگر با معرفی نسل جدید محصولش به رقیب دیرینه‌اش هوندا اعلام جنگ کرده و باید دید در آینده نسل‌های جدید نینجا و CBR در برابر هم چه خواهند کرد و کدام‌یک برتری مهندسی و تکنولوژی خود را به رخ دیگری می‌کشد… نویسنده: احمد جمشیدی