counter create hit

مطالب مرتبط:
پرچم دار خیره کنندۀ کادیلاک پس از سال 2022 معرفی خواهد شد

پرچم دار خیره کنندۀ کادیلاک پس از سال 2022 معرفی خواهد شد

کادیلاک برنامه های گسترده ای برای آیندهٔ خود دارد و قصد دارد بیش ازپیش خود را در بین برندهای لوکس جهانی مطرح کند. بدین منظور این برند کهنه کار آمریکایی استراتژی جدیدی را مدنظر قرار داده که طی آن تا سال 2022 هر شش ماه یک محصول جدید را معرفی ...

نتایج قرعه کشی ششمین هفته جشنواره عید دیدنی با هواوی

رسانه کلیک – هواوی نتایج ششمین هفته از جشنواره عید دیدنی با هواوی را منتشر کرد.  در این جشنواره که از تاریخ 12 بهمن آغاز شده است، هواوی با خرید 8 گوشی منتخب که نامشان در Huaweidi.com آمده است به جز جایزه بدون قرعه کشی کاربران را در مسابقه 77 دستگاه Mate 10 ...

سهام اسپاتیفای وارد بورس شد

رسانه کلیک – سهام اسپاتیفای سرویس پرقدرت و غول موسیقی دنیا سرانجام در بورس به صورت عام عرضه شد. اسپاتیفای (Spotify) نیازی به معرفی ندارد؛ محبوب ترین سرویس موسیقی دنیا که شهرت آن مرز جغرافیایی نمی شناسد و کاربران بسیاری را از سرتاسر کره خاکی به خود علاق ...

مسابقه جدید، برنده متفاوت! رویارویی ب ام و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 S

مسابقه جدید، برنده متفاوت! رویارویی ب ام و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 S

چندین نسل است که مرسدس و BMW هم در پیست و هم در خیابان با یکدیگر جنگ می کنند. این دو رقیب هم وطن اصلاً از رویارویی مستقیم نمی ترسند مخصوصاً زمانی که بحث مسابقه محصولات پرفورمنس باشد. نسل فعلی مرسدس-ای ام جی E63 اواخر سال 2016 معر ...

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

این کره ای کاردرست! نقد و بررسی کیا استینگر GT-Line

رشد برند کره ای کیا در سال های اخیر به خوبی مستندسازی شده است. در حالی که سوپرمینی ها و خودروهای کوچک این برند ارتقا یافته اند طیف محصولات شاسی بلند و کراس اوور این خودروساز نیز شامل 5 مدل است. اما این استنیگر است که نشان دهنده تکه ...

تماشا کنید: طرح مفهومی iOS 12 با قابلیت های هیجان انگیز

تماشا کنید: طرح مفهومی iOS 12 با قابلیت های هیجان انگیز

رسانه کلیک – ویدیوی طرح مفهومی iOS 12 در فضای مجازی حسابی سر و صدا به پا کرده است. بر اساس این ویدیو، آی او اس 12 از قابلیت های زیادی مانند نمایشگر همیشه روشن و تماس گروهی فیس تایم برخوردار است. رفته رفته به کنفرانس توسعه دهندگان ...

هشدار آب گرفتگی معابر در اواخر هفته در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در بیانیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در اواخر هفته در این استان هشدار داد.

جلسه اتاق های سه گانه با لاریجانی درباره مشکلات بازار

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه بازار کشور وضعیت مناسبی ندارد، خواستار برگزاری نشست فوری روسای سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور طرح مسایل و مشکلات اقتصادی و یافتن راهکارها شد. ...

هشدار روسیه به آمریکا درباره حمله به سوریه

مقامات روسیه نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیه روسیه هشداد دادند و تاکید کردند که در صورت حمله به آن پاسخ خواهند داد.

ترامپ: نگفتم کی به سوریه حمله می کنیم

رئیس جمهوری آمریکا امروز (پنج شنبه) در پیام توئیتری دیگری نوشت: هرگز نگفتم چه زمانی حمله به سوریه رخ خواهد داد.

تاکید مجدد ظریف بر راه حل سیاسی بحران سوریه

محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه نامیبیا دیدار و رایزنی کرد.

۱۰ به رسانه ها برای متقاعد کردن باورهای M.

۱۰ روشی که رسانه ها برای تحت تاثیر قرار دادن باورهای مااستفاده می کنند

تقریبا ۳ دهه پیش co-pilot در مورد روش های هوشمندانه است که رسانه های فریب عمومی و یا حداقل تحت تاثیر عقاید و نظرات است که سقوط هزینه. سال از آخرین بار جدید رسانه ها, تاثیر زمین مانند اینترنت, Twitter و Facebook و قایق های اجتماعی پیام های خارج وجود دارد وجود دارد; جدید تاثیر بر تفکر ما. متاسفانه این اثرات همیشه به نگاه غیر مثبت در ادامه این مقاله ما می رویم به برخی از ترفندهای رسانه ای برای داشتن بیشترین تاثیر را بر مخاطبان اظهار داشت: ما باید.۱ - ایجاد یک انحراف ایجاد مبدل ترین و مناسب ترین رسانه ها برای متقاعد کردن اعتقادات و نظرات مردم است. در واقع خبر بزرگ و بزرگ در میان تعداد زیادی از داستان های کوچک تر و مهم تر از دست رفته خواهد شد. اگر چه این استراتژی به طور ویژه در رسانه های خبری مورد استفاده قرار می گیرد اما ورود رسانه های آزاد و اینترنت نیز نتوانسته این مشکل را حل کند زیرا اگر چه می توانیم اطلاعاتی که می خواهیم از دریافت آن ها دوری کنیم را فیلتر نماییم اما در هر صورت گرایش به جوک، تصاویر و داستان های مضحک و خنده دار توجه ما  را از واقعیات مهم تر و جدی تر زندگی دور نگه داشته است.۲- بزرگنمایی مسئله گاهی اوقات یک مسئله خیالی یا بزرگنمایی شده عکس العمل های شدیدی را از جانب مخاطبان در پی خواهد داشت. در سال ۲۰۱۶، سازمان ناسا مقاله ای منتشر کرد که در آن ادعا شده بود اگر طالع بینی علمی می بود بدون شک برج های فلکی موقعیت خود را همواره تغییر می دادند؛ برای مثال برج سنبله به برج اسد تبدیل می شد. رسانه ای از این کشف به عنوان کشفی علمی یاد کرده و ادعا کرد که بیش از ۸۰ درصد از مردم باید برج فلکی خود را تغییر دهند. این مقاله چنان سروصدا کرد که ناسا مجبور شد از اظهارات خود عقب نشینی کند.۳- سیاست تدریجی برای شکل دادن به یک باور خاص، رسانه ها از انتشار مطالبی به صورت تدریجی و مداوم در مورد یک موضوع خاص استفاده می کنند. این استراتژی برای شکل دادن به تصویر یک شخص، یک محصول و یا یک واقعه خاص به کار برده می شود. برای مثال در برخی از رسانه های کشورهای مختلف تنها از برندهای خاصی حمایت می شود یا در حوزه سیاسی برای بدنام کردن یک شخص، گروه یا یک اتفاق و یا بزرگنمایی در مورد یک شخصیت، جریان یا یک باور سیاسی/مذهبی به طور مکرر در مورد موضوعی خاص خوراک رسانه ای تولید می شود که مصرف آن توسط مخاطبان در طول یک برهه زمانی باعث شکل گیری یک ذهنیت جدید مطلوب رسانه ها و یا تغییر باورهای نامطلوب آن ها می شود. یکی از بهترین نمونه های این استراتژی مرسوم کردن سیگار کشیدن در اواسط قرن بیستم بود.۴- سیاست به تعویق انداختن باری وادار کردن مخاطبان برای گرفتن تصمیم های سخت یا غیرمعمول، رسانه ها این تصمیم ها را سخت و دردناک اما شدیداً ضروری و حیاتی به تصویر می کشند. حتی گفته می شود که این تصمیمات باید فردا اتخاذ شوند و نه امروز. فداکاری در آینده (فردا) بسیار آسان تر از فداکاری است که شما باید در زمان کنونی انجام دهید. از نمونه های رایج این استراتژی می توان به همه پرسی های استقلال یا دیکتاتوری در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد که بر اساس پروپاگاندا و یکجانبه گرایی و تمامیت خواهی انجام می گیرد.۵- دایه مهربانتر از مادر بودن برخی از تبلیغات رسانه ای از زبان، بحث ها، نمادها و کلام آهنگین برای تحت تاثیر قرار دادن کودکان استفاده می کنند. چنین سبکی از تعامل باعث می شود که احتمال انتقاد مخاطبان به شدت کاهش یابد. برای مثال برندهای تجاری از سبک گفتاری دستوری استفاده می کنند و ساده ترین احساسات و انگیزه ها را مورد هدف قرار می دهند. رسانه معمولاً لحنی سرپرستانه و ریاستی به خود می گیرد و به مخاطب القا می کند که بیشتر از او دانسته و بیش از خود او در مورد منافعش حساسیت دارد.۶- احساسات بیشتر، تفکر کمتر اخبار بدون احساسات تاثیر گذاری چندانی ندارد و این دو همیشه در کنار هم قرار دارند تا عملکرد مناسب و مطلوبی داشته باشند و البته هیچ نکته مثبتی در این ارتباط وجود ندارد. احساسات باعث می شود که مخاطب نتواند واقعیات را با تفکر انتقادی و عینی درک نماید. در واقع احساساتی شدن بخش منطقی مغز را متوقف می سازد که در اکثر موارد به تحریف واقعیت منجر می شود. به همین دلیل است که عبارت «جنگ اطلاعاتی» هیچگاه از ذهن دور نشده و همواره مورد استفاده قرار می گیرد.۷- بی خبر نگه داشتن مخاطبان رسانه ها و دولت های حاکم در صورتی که مخاطبان تکنیک ها و استراتژی های آنان را درک نکنند می توانند باورها و عقاید آن ها را تحت تاثیر قرار دهند و این موضوع بدیل عدم آموزش صحیح رخ می دهد. به عقیده نوآم چامسکی دسترسی نخبگان و افراد عادی به اطلاعات بسیار متفاوت است. در واقع اخباری که بدست افراد عادی جامعه می رسد از فیلتر نخبگان رسانه ای و حکومتی رد شده و علاوه بر حذف برخی خبرها و بزرگ نمایی یا کم اهمیت جلوه دادن خبرهای دیگر، برخی خبرهای چالش برانگیز نیز بزک شده و با ظاهری متفاوت برای مخاطبان از همه جا بی خبر سرو می شود. البته دسترسی به اینترنت و دنیای تبادلات آزاد اطلاعاتی تا حدودی این مشکل را مرتفع کرده است.۸- تشویق مخاطبان به دوست داشتن محصولات متوسطرسانه ها در تلاش است که به مخاطبان القا کند که احمق بودن، بی پروایی بی ادبانه و بی ملاحظگی بسیار هم مطلوب و دوست داشتنی است. به همین دلیل است که سریال های تلویزیونی، فیلم ها، دنباله ها و خبرهای متعددی در طول روز از رسانه ها پخش می شود. در واقع تنها هدف رسانه ها از این کار خلق هنر و بدیع سازی نیست بلکه در بسیاری از موارد، تنها هدف رسانه در منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات و مسائل مهم تر اجتماعی، سیاسی،اقصادی و فرهنگی خلاصه می شود.۹- ایجاد حس گناه در مخاطبان هدف از این استراتژی این است که مخاطبان به خاطر مشکلات محلی و جهانی خود را سرزنش کنند. مردم خود را به خاطر جنگ هایی که باعث و بانی شروع آن دولت ها بوده اند سرزنش کرده و بدین ترتیب سعی می کنند در حل آن مشکل (ظاهراً) مشارکت کنند. در سال ۲۰۱۴ تصویری از یک پسربچه که بین قبر پدر و مادرش خوابیده بود در رسانه های اجتماعی رد و بدل شد که گفته می شد در یک منطقه جنگی گرفته شده است. در واقع این تصویر بخشی از یک پروژه عکاسی برای نشان دادن علاقه به بستگان بود. کسی که این عکس را گرفته و مسئول پروژه تبلیغاتی مربوط به آن بود از این تفسیرهای احساسی و زودباورانه شگفت زده شده بود.۱۰- بیشتر دانستن در مورد مخاطبان، حتی بیشتر از خودشان رسانه ها همواره سعی می کنند که همه چیز را در مورد همه افراد جامعه بدانند اما اغلب از این نیز فراتر می روند. در سال ۲۰۰۵ مشخص شد که یک رسانه بریتانیایی به استراق سمع تماس های سلبریتی ها، سیاستمداران و حتی برخی از اعضای خانواده سلطنتی دست زده است. چنین شرایطی در مورد رسانه های غیرمستقل و حکومتی بسیار بدتر است. در واقع از اطلاعاتی که بدین طریق بدست می آید برای تولید برنامه های خاص استفاده می شود تا تعداد بینندگان به شدت افزایش پیدا کند.نوشته ۱۰ روشی که رسانه ها برای تحت تاثیر قرار دادن باورهای ما استفاده می کنند اولین بار در روزیاتو پدیدار شد.