counter create hit

مطالب مرتبط:
بهرام زند، صدای نوستالژیک دوبله ایران درگذشت

بهرام زند، صدای نوستالژیک دوبله ایران درگذشت

قرعه اولین خبر ناگوار سال ۹۷ جامعه هنری کشور به نام استاد بهرام زند، صدای ماندگار دوبله سینما و تلویزیون ایران رقم خورد. این پیشکسوت دوبله کشورمان شامگاه ۱۸ فروردین بخاطر ایست قلبی در سن هفتاد سالگی درگذشت. او در سال ۱۳۲۸ در تهران به دنیا آمد و فعالیت دوبله را از س ...

کنایه آشنا به عوامل گرانی ارز

حسام الدین آشنا در حساب توئیتر خود نوشت: ارز ارزان می شود اما نه با مماشات با محتکران جسوراسکناس و قاچاقچیان قهار اربیل و استانبول.

بیانات رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، ضمن تبریک اعیاد بویژه ماه رجب، گفتند: ماههای رجب، شعبان و رمضان، به دلیل ایام متبرک خود برای بندگان صالح خدا عید هستند و باید از این ماههای پر برکت بیشترین ب ...

وزیر اطلاعات: با دروغ و اتهام به نتیجه نمی رسیم

وزیر اطلاعات تصریح کرد که رسانه ها باید در ارائه مطالب صحّت را اصل قرار دهند.

آتش سوزی در انبار ضایعات فوم های پلاستیکی مهار شد

ساعاتی قبل انبار ضایعات فوم های پلاستیکی متعلق به پیمانکار فاز ۲۲ تا ۲۴ دچار حریق شد که خوشبختانه به دلیل فاصله این انبار با تاسیسات فاز ها آتش به سرعت تحت کنترل قرار گرفت و مهار شد. ...

30 کشته در سانحه سقوط اتوبوس به دره در هند

در سانحه سقوط اتوبوس به درّه ای در ایالت «هیماچال پرادش» هند دست کم ۳۰ نفر کشته شدند.

خادم به فدراسیون کشتی بازگشت

رسول خادم موافقت خود را برای بازگشت به فدراسیون کشتی اعلام کرد.

همه ی پادشاهان صحرای بدون صاحب!

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این سایت شما هر روز گزید ه ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، سرگرمی و دانستنی ها، آشپزی، فیلم و عکس هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین «تابناک باتو» ...

هایپرلوپ ایلان ماسک به عنوان سریع ترین وسیله نقلیه جهان آزمایش می شود

رسانه کلیک – ایلان ماسک، بنیان گذار شرکت تسلا قصد دارد تا یک تست سرعت از هایپرلوپ جنجالی خود بگیرد که در صورت موفقیت آزمایش، این ابر چنبر به رکورد جدیدی در سرعت دست پیدا می کند. این تست سرعت از هایپرلوپ (Hyperloop) در ادامه روند رکوردگیری های شرکت تسلا برای افزایش ...

واکنش نیروی قدس سپاه به ماجراجویی صهیونیست ها

در پی اوج گیری لفاظی های سران رژیم اشغالگر قدس علیه کشورمان، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز هشدار داد: «اسرائیل اگر می خواهد چند روزی بیشتر به حیات خباثت آلود خود ادامه دهد، دست از حماقت بردارد.» ...

نجات 5 نفر از آتش سوزی یک منزل در شقایق جنوبی

سخنگوی آتش نشانی از حریق در یک منزل مسکونی و مصدومیت دو نفر خبر داد.

ترامپ: به زودی درباره سوریه تصمیم گیری می کنم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت به زودی درباره اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه تصمیم گیری می کند.

تست جاده پژو 508 در تهران

تست جاده پژو 508 در تهران

به لطف افزایش رقابت در بازار داخلی طی یک دهه شاهد شیوع دهه به جمع آوری و آزمایش وسایل نقلیه جدید از شرکت های تولید کنندگان و واردکنندگان عمده اصحاب رسانه در برابر عموم مردم در جامعه در ترویج آگاهی از خودرو مورد بررسی و در نهایت بهبود وضعیت فروش آن در بازار هدف منجر شود. با این موضوع در ذهن برخی از شرکت نماینده فروش و واردات ماشین پژو در ایران است. در ماه گذشته برنامه های دقیق و جالب به بررسی برای انتخاب لوکس ترین مدل فعلی پژو در کشور یعنی پژو 508 سفارش داده بود که خوانده شد یک گزارش در این رویداد است. پژو 508 به عنوان سدان متوسط لوکس پژو در سال 2011 معرفی شد و باید عملا آن را جانشینی برای مدل های قبلی 407 و 607 در نظر گرفت چرا که پژو هیچگاه به سراغ احیای آنها در نمونه های جدید نرفت! نسخه ای که برای عرضه در کشور در نظر گرفته شده، جدیدترین فیس لیفت این خودرو است که در سال 2015 بر روی 508 اعمال شد تا آن را بیش از پیش هم سو با زبان طراحی به روزتر پژو کند. اما در تست جاده ای که به تازگی انجام شد، این خودروی دوست داشتنی از زوایای مختلف دیگری مورد آزمایش قرار گرفت تا به جرات بتوان آن را کاملترین و بهترین بررسی از 508 تا به حال دانست و قطعا برای تصمیم گیری در خصوص خرید این خودرو موثر خواهد بود. در این برنامه، مانند همیشه پیش از شروع حرکت، مختصری از خصوصیات خودرو برای حضار تشریح که در ادامه با توضیحاتی در خصوص خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو و ایکاپ در سراسر کشور همراه شد. در بخش اصلی این تست، پنج خودروی پژو 508 برای خبرنگاران حوزه صنعت خودرو در نظر گرفته شده بود تا دیدگاه های مختلف در مورد  این سدان متوسط نیمه لوکس توسط شرکت کنندگان به خوبی قابل طرح باشد. همچنین برای پوشش بهتر تست چندین دستگاه پژو 2008 در کنار خودروهای امدادی، وظیفه اسکورت و پشتیبانی از تیم بررسی را بر عهده داشتند که در نوع خود برای چنین برنامه ای در کشور کم نظیر به حساب می آمد. پژو 508 همان طور که از قبل نیز قابل پیش بینی بود با خصوصیات خاص یک سدان خانوادگی اروپایی پذیرای راننده و سرنشینان خود است چیزی که البته در بررسی این خودرو بیش از یک و سال نیم پیش هم به وضوح قابل احساس بود. خوشبختانه مسیر حرکت به گونه ای تعیین شده بود که شامل بزرگراه، جاده های پیچ در پیچ و البته با کمی انحراف از نقشه و راه خاکی میشد تا 508 هر آنچه در چنته دارد را بتواند به خوبی نشانت دهد! درعین حال در هر خودرو سه سرنشین حضور داشت تا عملا شرایط استانداردی برای بررسی فراهم باشد و اعداد و ارقام به دست آمده بیش از همیشه گویای یک سواری واقعی به حساب آیند. طراحی بدنه این خودرو، ترکیبی از مدرن گرایی با توجه به سنتها است چرا که رگه هایی از مدل های قبلی این شرکت را میتوان در ستون های اصلی به خصوص از نمای جانبی مشاهده کرد، اما آنچه برگ برنده 508 محسوب میشود استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز در آن است به طوری که در بیشتر خودروهای این کلاس با چنین قیمتی نمی توان آنها را به دست آورد. در نمای جلو، چراغ های بزرگ مجهز به تکنولوژی FULL LED بسیار خود نمایی میکنند ضمن اینکه به آنها باید چراغ های کشیده روشنایی در روز LED در پایین سپر و البته جلو پنجره و کاپوت عضلانی را نیز افزود. همین موضوع عینا در نمای عقب خودرو تکرار شده به نحوی که توجه بیشتر به چراغ های LED با گرافیک داخلی بسیار زیبا بوده و در نهایت دو خروجی اگزوز کرومی برای تکمیل خصوصیات اسپرتی به این سدان افزوده شده است. به طور کلی اگر قرار باشد به 508 امتیازی در مورد طراحی ظاهری داده شود قطعا در رده های بالای جدول باید آن را قرار داد چرا که کاملا خودرویی جذاب و عضلانی به چشم می آید. با ورود به داخل کابین فضای آشنا و تا حدودی اسپرت، داشبورد و صندلیها اولین مواردی هستند که جلب توجه میکنند هر چند که استفاده از نشانگرهای پشت فرمان با ظاهری لوکس تر و البته خود غربیلک فرمان که برخلاف مدل های دیگر پژو بسیار کوچک نیست (البته پایین فرمان همچنان مسطح لحاظ شده)، 508 را خودرویی لوکس نشان میدهد. همچنین در بخشهای مختلف کابین میتوان پوشش چرم (رودری ها) و رنگ مشکی پیانو (کنسول مرکزی) را دید تا در کنار نور پردازی قرمز ادوات و سیستم های مختلف، حس متفاوت و هیجان انگیزی در سرنشینان ایجاد شود. راندن پژو 508 در مسیرهای شهری و بزرگراه ها اصلا کار سختی نیست چرا که فرمان نرم این خودرو با کمترین انرژی ممکن در سرعت های پایین امکان تغییر مسیر و پارک کردن را فراهم می آورد ضمن اینکه سیستم تعلیق به گونه ای تنظیم شده که به خوبی از پس جذب کردن دست اندازهای بزرگ و کوچک در چنین شرایطی بر می آید و عملا کوبش خاصی را نمیتوان در کابین حس کرد. سیستم های رفاهی و ایمنی در نظر گرفته شده برای 508 (به صورت استاندارد) قطعا جواب گوی نیازهای طیف وسیعی از خریداران خواهد بود. از مهمترین این تجهیزات باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهار منطقه ای (عملکرد سیستم حین بررسی بدون ایراد و عالی بود)، سیستم گرم کن صندلیهای جلو با چندین درجه مختلف، سیستم ماساژور صندلی راننده، آیینه های برقی جانبی با قابلیت جمع شوندگی خودکار، سیستم نور بالای اتوماتیک که در جاده بسیار کاربردی است، سیستم چند رسانه ای با هشت بلندگو به هم راه صفحه نمایش لمسی هفت اینچی، کروز کنترل، دوربین عقب، سنسورهای کمکی جلو و عقب، سانروف، سیستم نمایش اطلاعات پیش روی راننده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم تشخیص نقاط کور (که احتمالا در ایران همیشه با آن هشدارهای آن برخورد خواهید داشت!)، سیستم نوردهی اطراف خودرو هنگام دور زدن و … اشاره داشت. 508 از پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو به قدرت 165 اسب بخار بهره میبرد (همان پیشرانه به کار رفته در پژو 2008 )که به لطف هماهنگی بسیار عالی با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک مجهز به تکنولوژی QuickShift تعویض دنده هایی سریع و نرم را برای خودرو ایجاد میکند و از این حیث باید آنرا بسیار شبیه به نرمی نمونه های CVT ،اما با دقت به مراتب بالاتر دانست. این جعبه دنده تقریبا در هر حالتی از D استاندارد گرفته تا اسپرت و تیپ ترونیک (تعویض دنده ها با استفاده از پدال های پشت فرمان) عملکردی عالی برای 508 به ارمغان می آورد تا بتوان آن را یکی از نقاط قوت خودرو به حساب آورد. در عین حال به لطف تولید حداکثر گشتاور پیشرانه در دور 1400 شتابگیری های ثانویه با این خودرو بسیار سریع و لذت بخش است چیزی که بارها در هنگام تست آن را تجربه کردیم. راحتی صندلی ها در هر دو ردیف بسیار بالاست و برای مسافرت های طوالانی چندین ساعته به هیچ عنوان بدن سرنشینان را خسته نمیکند ضمن اینکه فضای صندوق عقب به راحتی پاسخگوی یک سفر خانوادگی خارج از شهر هم خواهد بود تا هیچ کم و کاستی در این بخش وجود نداشته باشد. از مزایای دیگر پژو 508 عایق بندی فوق العاده کابین است به طوریکه میزان نفوذ صدای باد به آن تقریبا صفر است هر چند که میتوان صدای برخورد تایرهای میشلین دیواره باریک آن به آسفالت را به خوبی شنید. به این موارد باید صدای اسپرت و گیرای پیشرانه در دورهای بالا را نیز افزود که ناخواسته راننده را به فشردن پدال گاز تشویق میکند تا اگر حواستان نباشد به ناگاه عقربه سرعت سنج را بر روی اعدادی حوالی 160 کیلومتر در ساعت خواهید یافت (خودرو سرعت بالا را به کابین انتقال نمیدهد)! پژو 508 هر چند به واسطه تازه وارد بودن، هنوز چهره شناخته شده ای در کلاس سدان های متوسط شهری نیست، اما با توجه به پتانسیل های بسیار بالای آن به راحتی قابلیت رقابت با خودروهای به مراتب جاافتاده تر و قدیمی تر در بازار داخلی مانند هیوندای سوناتا، کیا اپتیما را دارد ضمن اینکه از تمامی این خودروها، هزینه ای کمتری به خریدار تحمیل میکند و در عین حال گستردگی خدمات پیش از فروش بی رقیب ایران خودرو را در سطح کشور داراست تا آینده موفقی را بتوان از آن طی سال های آینده تصور داشت. – هفته نامه ایران خودرو

منابع: